Translate

czwartek, 7 sierpnia 2014

Śmierć frajerom czyli mądry Polak po szkodzie


Ale ty Wąski, głupi jesteś…”, mógłbym powiedzieć o sobie. I byłaby to święta prawda!
Marzy mi się globalna optymalizacja - optymalne postępowanie w prawie wszystkich sprawach i sytuacjach, a tu… dałem ciała koncertowo. Wstyd jak beret.

Zgubiłem wczoraj mojego nowego pendrive’a. Był to efektowny i szybki 32-gigabajtowiec, ze złączem USB 3.0. Zapłaciłem za niego prawie sto złotych. Jednak nie wydana kasa jest dla mnie najbardziej bolesna.  Utraciłem też kilka ważnych katalogów (i setki plików!), no i najważniejsze -  ostatnią wersję mojej powieści Źródło w trakcie tworzenia. 


A wystarczyło użyć procedury workday backup.


Oto ona.
Udostępniam ją wszystkim chętnym, którzy nie chcą mieć takiej przykrej niespodzianki, jak ja.
Aha… procedura dotyczy backupu na dysku twardym komputera lub pendrive’a w systemach Windows (nie wiem czy działa też w ich historycznych wersjach ale ufam że właśnie tak będzie), gdyż dla tych mediów ją sprawdziłem.
Tylko proszę się nie przerażać tym poniższym algorytmem. Będzie on bardzo prosty, nawet dla komputerowego laika i zajmie najwyżej 2-3 minuty. Za to korzyści... będą ogromne.

1. Skopiuj na dysk twardy plik „vivat-przezorni.ZIP” - http://mlynarczyk.biz/assets/vivat-przezorni.zip i rozpakuj w dowolnym miejscu.

2. Jeśli nie używasz pendrive’a , choć gorąco zachęcam, tak samo jak do stosowna programów w wersji portable (czyli bez instalowana w systemie), możesz od razu przejść do punktu 4.

3. Skopiuj na swojego pendrive’a pliki „read_it!-czytaj_to!-read_it!.TXT" oraz „index.HTM” , po czym w dowolnym edytorze tekstu dokonaj ich przystosowania do swojej osoby. Mam tu na myśli zastąpienie moich danych, swoimi własnymi – imię nazwisko, adres mailowy, nr telefonu.

4. Przekopiuj plik „2c.BAT” w dowolne miejsce komputera, np. na pendrive’a, którego używasz.

5. Otwórz ten plik BAT do edycji oraz dokonaj w nim poniżej opisanych zmian.
(Uwaga: lokalizacja źródłowa to katalog, gdzie trzymasz ważne pliki lub te, nad którymi aktualnie pracujesz -tzn. te które mają być bezpieczne! Lokalizacja docelowa to miejsce, gdzie będziesz przechowywał/-ała swoje pliki jako backup workday)

- w miejscu „G:\workday” wstaw lokalizację źródłową swoich plików do ochrony. Może to być dowolny katalog – na przykład:
C:\moje dokumenty\doce” czy
F:\to_wszystko_co_chce_zachowac\08-2014

- w miejscu: C:\workday_EWY\ wstaw swoją lokalizację docelową (uwaga jak wyżej).

 Ważne:


  • Upewnij się czy masz prawidłowe napędy dysków w swoich lokalizacjach!
  • Nie używaj w lokalizacjach lub nazwach plików polskich znaków diakrytycznych!
  • Jeśli nie zależy ci na własnej nazwie lokalizacji docelowej, nie musisz nic zmieniać. Ten sprytny "programik" BAT założy właściwy katalog na dysku C (prawie każdy ten dysk ma!) za ciebie - "workday_EWY". Uważam że jak dla pięknych Pań, to nazwa jest w sam raz ;-)
  • Każdą z przytoczonych zmian, żeby było cacy, trzeba to zrobić w dwóch miejscach!


6. Utwórz na pulpicie (albo w innym logicznym i łatwo dostępnym miejscu) skrót do pliku "2c.BAT" (nazwa pliku jest oczywiście przykładowa i może być zupełnie inna – wg twojego uznania. Ja użyłem takiej, gdyż dobrze kojarzyła się z przeznaczeniem – „na dysk C”)

7. /A dla bardziej zaawansowanych/
Utwórz harmonogram  zadania dla Windows, który np. co pół godziny będzie uruchamiał twój plik BAT. Jeśli plików do kopiowanie nie będzie dużo, np. kilkanaście, i nie będą one „ciężkie”, procedura będzie praktycznie natychmiastowe.

To w zasadzie wszystko. Jeśli doszedłeś do punktu 7. to wszystko będzie się dziać automatycznie. Jeśli tylko do 6., to będziesz musiał klikać na utworzony skrót żeby uruchomić właściwą procedurę archiwizacji. Ale chyba to o wiele prostsze niż robić to ręcznie.

I na koniec coś miłego dla oka ;-)
Kiedyś znalazłem taki oto przykuwający uwagę obrazek. Nie wiem jak u was, ale ja jak dłużej popatrzę, to mogę przestawiać umysł tak, aby postrzegał że pani raz kreci się w lewo, a raz w prawo.
Jeśli ktoś miałby problemy z taką "interpretacją", to polecam wpatrywać się w punkt stykających się co chwila obracających się stopy i jej cienia. Wtedy, po chwili, całość się "przestawia" na obrót w drugą stronę.

Poniżej też zawartość plików, żeby było czarno na białym, gdyby link do mojej strony nie działał.

Plik 2c.BAT (w oryginalnej postaci, choć można by pominąć linie, w których nic się nie dzieje):
ECHO OFF
IF EXIST C:\workday_EWY\ GOTO NEXTEXIST
md c:workday_EWY
:NEXTEXIST
ECHO ---
IF EXIST G:\workday xcopy G:\workday C:\workday_EWY\ /E /Y /K /H /G /Q /C
ECHO ---
ECHO --- PROCEDURA ZAKONCZONA / PROCEDURE COMPLETED 
ECHO --- wcisnij teraz dowolny klawisz / press any key
ECHO ---
pause


Plik z tekstem "Q znalezieniu pendrive'a" (być może jak ktoś znajdzie, to przeczyta):
PL:
Ten nosnik pamieci jest moja wlasnoscia.
Jesli zostal zgubiony, prosze o kontakt.
Uczciwemu znalazcy oferuje nagrode; mniej uczciwemu... wykup po atrakcyjnej cenie.
Cena do negocjacji! ;-)

GB: 
This pendrive belongs to me.
If was lose itself, please contact me.
For honest finder I offer an reward; for "bad guys"... buyout at attractive price.
Let's negotiate the price! ;-)

Robert Mlynarczyk
robert.mlynarczyk@??????.pl
+48 695-???-???

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz